dinsdag 27 november 2007

Het woord van de dag

Jup, ik ben een woordenman. En widgets zoals daar zijn "het woord van de dag" staan dan ook prominent en centraal op mijn iGoogle pagina te blinken om dagelijkse aandacht. Deze vooravond echter kreeg ik het volgende voorgeschoteld:

Right, Ravitaillering... sounds like revitalisatie, maar toch iets anders. Maar in godsnaam, wie vindt er woorden uit zoals koek-en-zopie-voorziening?!! Ik begon spontaan te lachen waarbij mijn overbuur de wenkbrauwen fronste. Ik wou hem vertellen wat ik had gelezen, maar ik kreeg het gewoon niet over mijn lippen gerold zonder een risico op sluitspier-verslapping te nemen. Ik deed het dan maar niet. Maar allih... koek-en-zopie... een aanéénsmelting van zuip en dopie? Zeker gezien het zich in de wielersport afspeelt? Volgens Wikipedia vindt het zijn context dan weer op schaatsvlaktes (klets-en-verzuipie?), wat in gouden tijden garant bleek te staan voor menig braspartij. Nostalgie!

Punt van mijn betoog: eindelijk een belachelijker klinkend alternatief voor op uw instuif-flyerkes: een-natje-en-een-droogje wordt nu koek-en-zopie

Geen opmerkingen: