woensdag 14 november 2007

Google Maps: Het Land van Nevele

Op de website van de heemkring "Het Land van Nevele" mogen ze dan wel heel plechtig en fier de historie van de streek bezingen, ik heb zo'n beetje mijn twijfels over de context waarin de dorpsnamen gekozen zijn. Dit viel mij op toen ik van Kruishouten naar Ruiselede reed; ik stelde mij al vragen bij het feit dat ze Kanegem naast Aarsele zetten. Maar toen ik even de GoogleMap van de streek onder de loep nam, was ik pas echt van de kaart. Je mag me geloven of niet, maar volgens mij hebben de landheren van de streek gebrainstormd tijdens een goe oud middeleeuws orgie'tje. Enfin, trek je eigen conclusies, de beelden spreken boekdelen.






















En dan had ik het nog niet over Olsene, Poesele, Vosselare, Brakel, ... maar vanzodra ik het bijpassende plaatje tegenkom, mag je hem hier verwachten ;-)

Geen opmerkingen: