woensdag 10 juni 2009

iPhone White: het verhaal vd scheur, barst, crack.

Aan alle mensen de problemen hebben met de garantie op hun Apple iPhone 3G (vooral White version 16 GB) wegens kleine bartjes of scheurtjes,

JOIN US on Facebook.

Ten eerste, ik vind het uiterst jammer dat hier zo moeilijk en geheimzinnig moet rond gedaan worden. Zowel de winkeleigenaar van Mobistar als de reparatie-centrale Dynafix als de winkeleigenaar van de Apple Premium Reseller bevestigden dat er (te) veel gelijkaardige gevallen zijn. Waarom dan nog zo moeilijk doen? Zeker als de klant 615 euro betaalde in plaats van 175 dollar elders in de wereld.

Ik zal telkens updaten als er meer informatie is.

Zie hier alvast de gelijkenissen tussen deze foto vanop iphonefreak.com en de foto van Dynafix (wat een zoom) van mijn iphone:









Het Verhaal:
ik heb zonet een E-mail gestuurd (zie onder) naar de dichtsbijzijnde Apple Premium Reseller. Ik hoop dat zij mijn vraag serieus nemen.

Dear,

I have bought an official Iphone White half a year ago. The screen stopped working a month ago. As I'm guaranteed, I approached the Mobistar shop to fix my problem. They have sent it to Dynafix (www.dynafix.com). Dynafix now doesn't want to repair my iPhone because of a certain drop or shock.

There was NO drop or shock.

They have sent photo's of the white iPhone (with an incredible deep zoom), showing micro-cracks of millimeters. Saying this is the reason.

I don't understand, there was no abnormal usage.

I googlet the problem: "white iPhone crack" gives 4 million hits and lots of cases where white iphone users are having irregular shortcomings (cracks) in the body of their iphone.

example: http://www.iphonefreak.com/2008/07/white-iphone-3gs-beginning-to-crack.html

I called to Dynafix and they can't accept to fix this problem without a code coming from Apple.

So here I am.
As a premium Apple reseller I'm sure you are aware of these issues with white iphones. Could you please help me to proceed the reparation process at Dynafix. My reference code is:XXXXXXXXXXXXXXX.

Kind regards,
Michel.


UPDATE
Ik kreeg spoedig een antwoord van de eigenaar vd Apple store. Hij vergat wel het telefoonnr door te geven, maar hij lijkt alleszins "aware" = goeie hoop.

Dear Mr. X,

Unfortunately we being an Apple Reseller we cannot provide you with any code, this being provided by Apple only.
Please contact Apple at the following number as to receive contact with an Apple Care agent.

Please understand that despite us being aware of your situation we have no control over it.

Kind regards,



UPDATE
Bel NIET naar 070 700 772 (NL), want Apple Benelux beweert dat de iPhone een zaak is van de invoerder. Mobistar dus.

UPDATE:
Dus ik ben terug bij af. Bij Mobistar.
Ze raden me aan een aangetekende brief te sturen naar Mobistar zelf.

Leuk detail: Dynafix vernietigt mijn iPhone op 25 augustus (ook al omdat Mobistar dit devis meer dan een maand heeft achtergehouden en ik zelf heb moeten bellen om de status op te meten.) tenzij ik natuurlijk 40 euro betaal om hem (kapot) terug te krijgen.

UPDATE:
Aangetekende brief is vandaag verstuurd naar Mobistar, en een kopie via Email naar Test-Aankoop. Ik zal hem posten vanzodra ik antwoord krijg.

Ondertussen zijn er andere slachtofffers die deze blog vonden en ook maatregelen nemen door een aangetekende brief te sturen(klik op de titel van deze blogpost, om dan onderaan Martine & Ruben hun reacties te zien). Ik ben ergens wel blij dat ik niet alleen ben, maar vrees dat er nog veel, heel veel, zullen volgen.

Laten we daarom de deur openen en open houden voor alle volgende slachtoffers.

UPDATE:

Nog steeds geen antwoord op aangetekende brief.

Test-Aankoop heeft me wel gebeld en is momenteel alle gelijkaardige gevallen aan het verzamelen. Eenmaal zij genoeg klachten tegen Mobistar hebben zullen ze actie ondernemen.

Hier kan je je getuigenis melden

Ondertussen heb ik mn iPhone gewoon teruggevraagd (zonder herstelling) en ze hebben hier geen 40 euro voor aangerekend (Volgens mij een individuele beslissing van de Mobistar shop (Auderghem)).

14 opmerkingen:

Gilles Deplancke zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
martine zei

heb hetzelfde voor.
mijn toestel is 4 maand oud.
bij mij werkt de muteknop niet en er zit een softwarefout in het toestel.
kan niet gerepareerd worden wegens val-stoot- of drukschade.
na vele telefoontjes een dossiernr. gekregen bij apple maar weet nog niet of zij er iets mee doen.
ze hebben me gezegd dat ik het via mobistar moet regelen!!!!
groetjes martine

Unknown zei

Hey Martine,

mn volgende stap is een aangetekende brief naar Mobistar en een kopie'tje voor testaankoop.

Ik heb de indruk dat Apple een doodspoor is. Zowel in de Apple shop als bij Apple Benelux vertelden ze me dat Apple zich volledig afzijdig houdt voor alle zaken aangaande de iPhone. In België zou Mobistar dus verantwoordelijkheid moeten opnemen.

Even afwachten.
Bedankt voor uw reactie!

martine zei

heb al enkele keren in mijn mobistar center geweest en zij hebben nu zelf een mail naar dynafix gestuurd dat zij dit ook niet goekeuren.
ik heb dezelfde dag als zij ook een mail naar dynafix gestuurd en antwoord gekregen dat zij de prijsofferte niet kunnen herzien en aan mobistar hebben ze tot op vandaag nog niets geantwoord.dit is nu 8 dagen geleden en dus breng ik mobistar morgen terug een bezoekje.
ik ga hen ook een aangetekende brief sturen.
ik hou je op de hoogte en hoop op een gunstige afloop!
groetjes

martine zei

mijn aangetekende brief is op 22/06/2009 verzonden naar mobistar en eveneens via mail doorgestuurd naar test-aankoop.
heb de rest van mijn mails met mobistar en dynafix ook aan hen dooorgestuurd.
ben benieuwd of er beweging in de zaak gaat komen!!!

Unknown zei

Hoe staat het hier eigenlijk mee?
Ik had een aangetekende brief naar Mobistar gestuurd, en die is op 18 juni aangekomen. Ik heb er echter nog steeds niets van gehoord (na veeeel bellen, maar weinig antwoord).
Vandaag heb ik een advocaat ingeschakeld (toestel is al sinds midden mei binnen).

Unknown zei

He Ruben,

same story here: nog steeds geen antwoord op aangetekende brief.

Test-Aankoop heeft me wel gebeld en is momenteel alle gelijkaardige gevallen aan het verzamelen. Eenmaal zij genoeg klachten tegen Mobistar hebben zullen ze actie ondernemen.

Hier kan je je getuigenis melden: http://www.test-aankoop.be/public/nl/testimonialcontact.aspx

Ondertussen heb ik mn iPhone gewoon teruggevraagd (zonder herstelling) en ze hebben hier geen 40 euro voor aangerekend (Volgens mij een individuele beslissing van de Mobistar shop (Auderghem)).

Unknown zei

Ik heb van in het begin Test aankoop inderdaad ook aangesproken. Per mail hebben ze mij gezegd van een brief naar het ministerie van Economische zaken te sturen (maar dat heb ik niet gedaan), en per telefoon dat ik best naar de vrederechter stap.

Ik wil momenteel mijn iPhone niet terugnemen omdat ik niet eens weet of hij nog werkt (op de foto van Dynafix is een veel grotere schade te zien dan hoe ik hem heb binnengebracht, dus ik vermoed dat ze die laten vallen hebben ofzo).

Ik hoop dat de advocaat helt.

Op 7 september doen ze trouwens mijn iPhone weg bij Dynafix normaal gezien, maar ik weet nu niet hoe dat zit met die aangetekende brieven. Als ze mijn toestel weg gooien moet mobistar volgens mij een nieuw geven aangezien zij niet op mijn aangetekende brief hebben gereageerd (terwijl ze wel ruimschoots de tijd hebben gekregen).

Unknown zei

Pfff, that sucks!

Ik zou proberen om via de Mobistar shop je iPhone alsnog gratis terug te krijgen (vertel hen over je aangetekende brief etc...) en desnoods die 40 euro ervoor te betalen.

Ik ben heel onzeker dat je Mobistar zal kunnen dwingen om een nieuwe iPhone te geven, want het contract loopt tussen jou en Dynafix. Maar ik ben geen advocaat natuurlijk :-)

Laat me weten hoe het loopt!

Anoniem zei

Zelfde verhaal hier. iPhone 16GB Wit na zes maanden barstjes en crack aan de stilknop en lader. Aangezien het toestel verder schitterde van zorg hebben ze de herstelling in NL gedaan. MAAR; na 5 weken komt er een 'nieuwe' iPhone binnen in de applestore. Ik neem hem mee en na opladen zet ik hem aan.
aan het front zie je tussen de rubber en chroomlijst licht doorschijnen en aan de achterkant is het net een kesrtboom. je ziet zo al de componentcontouren door de case. :-/ De Apple store raadde me aan het toestel terug binnen te brengen. Hoelang duurt dit nu en gaanze in NL er iets aan doen?

Johan

Unknown zei

@Johan

En da's in België gebeurd? Want ik had eerst mijn iPhone binnengebracht in de Apple store, maar die kregen hem teruggestuurd omdat ik hem via Mobistar moest binnen doen.

Bij Apple ergeren ze zich ook al matenloos aan Dynafix, dat is mij duidelijk geworden bij mijn laatste bezoek.

Anoniem zei

@Ruben
IDD Bij Switch gekocht - Meir, zei ergeren zich idd aan de matige houdingen van Mobistar en NL.

als je bij Mobistar hebt gekocht moet hij daar binnen, bij Switch dan moet e hem bij hun binnen doen maar zij moeten hem naar Mobistar sturen die hem dannaar NL stuurt. Ik kreeg onlangs een survey van Apple ivm herstelling van iPhone; ik ben eerlijk en niet positief geweest. straks ben ik de phone 2 maand kwijt, geen compensatie! en er ligt al een nieuw lodel in de rekken. Not good i must say so

Johan

martine zei

hallo allemaal,
ik heb een aangetekende brief naar mijn mobistar filiaal gestuurd en alle correspondentie ook doorgestuurd aan test-aankoop.
Ik kreeg mijn aangetekende brief gewoon terug in de bus wegens niet afgehaald.Ik heb dan terug contact opgenomen met de mobistar-shop en heb mij zeer boos gemaakt maar de verkoper zei dat hij er niets vanaf wist.Hij verzekerde mij wel dat de verantwoordelijke van de shop mij ging contacteren, wat die ook de volgende dag deed.
Hij probeerde mij eerst af te schepen maar ik was ondertussen al zo woedend dat ik die man onder tafel heb gepraat met mijn argumenten.Ik ben wel zeer beleefd gebleven en ben niet onredelijk geworden! Ik heb hem verzekerd dat ik ervan overtuigd was dat hij mij als hij wou wel verder kon helpen en ik had ondertussen zoveel informatie opgezocht zodat die man wel begreep dat ik mij niet liet afschepen en tot het uiterste bereid was om mijn gelijk te halen.Ik had ondertussen ook gelijk zijn gsmnr opgeslagen zodat ik hem regelmatig kon bellen als het mij te lang begon te duren.
kwestie van een beetje druk uit te oefenen!
Ik heb ondertussen een nieuwe gsm die nu prima werkt en ik heb dit ook gemeld aan test-aankoop.
Eerlijk is eerlijk hé.

Unknown zei

Hey Martine,

das fantastisch nieuws! Dus je bent erin geslaagd om via een Mobistar filiaal een nieuwe iPhone te krijgen (gratis?) en niet via het moederbedrijf Mobistar?