donderdag 25 oktober 2007

Het Gastvrije Hongarije

Ik ben afgelopen weekend op citytrip geweest naar Hongarije. Ok, die gasten kunnen zich niet kleden, maar gastvrij en joviaal tot en met! Allemaal komen ze met uitgestrekte hand naar je toe om zich voor te stellen op bussen, treinen, metro's... "Me Hungary, me very Hungary". En dan schudt ge die gasten vriendelijk de hand en stelt ge uzelf natuurlijk voor met "me Belgium, me very Belgium". Zou ge geloven dat in de meeste gevallen ze nog wat kleingeld in hun hand hadden zitten om mn vervoer te betalen? Om maar te zeggen dat een gerimpeld gezicht, stinken en nomaden-kleren ni kunnen voorspellen wa voor diamant van een persoonlijkheid erachter die mensen zit. Nu, 'tmoet ook wel gezegd zijn, de meesten waren ontgoocheld de moment dat ik zei van Belgiƫ te zijn, maar 'twas ten minste ni gelijk die Hollanders, die moƩsten betalen voor een bescheiden groet.

Geen opmerkingen: